torsdag 15. mars 2012

Nå blir det pallesofa - i marrokkansk stil!

Vil ha det, bare vil ha det!
Av og til våkner man med en skikkelig god ide. Noen gjør dette en gang i livet eller noe i den duren, jeg gjør det støtt og stadig (men det er ikke alltid ideene funker like bra i live)

Allerede i fjor hadde jeg planen klar med pallesofaen min ute på terrassen.... MEN planen innebar utbygging av hele terrassen, få til en bod under, finne ny parkering til leieboeren, og muligens rive den terrassen vi allerede hadde da den ikke ville tåle påbygget. Dermed har jo den gode ideen liksom dødd litt ut.

Blir kanskje ikke rosa solseil, selv om det var fint :)

Men så plutselig en morgen, dukket det opp en NY ide. (Eller egentlig er det samme ideen, bare litt justert) Vi har nemlig en del av terrassen som ikke er i bruk, da jeg ikke helt har skjønt hva vi skal gjøre med den. Eller den har vært i bruk da, ungene har hatt det som bassengområdet (og vil muligens ikke like min ide når jeg tenker meg om) Men men... Alle kan jo ikke bli fornøyde hver gang, og så lenge jeg er fornøyd er vel alle fornøyde ;)

Lånt av blogger. Snakk om nesten akkurat sånn jeg vil ha det!

 
Altså, denne tomme plassen ville jo være perfekt sted for min pallesofa. Og da sier det seg selv at her kommer det solseil, plantebord fulle av blomster, sinkbøtter og vannekanner, og stæsj og saker. Blir så fint!

Lånt bilde fra en annen blogg, men denne dama har tenkt mye av det samme som meg:)



Lurte bare på om ikke mannen kunne sage ett hull i veggen, så jeg hadde et sted å legge madrasser og puter. For hvis jeg må bære det inn hver kveld blir det stress... Og det trenger vi jo ikke.
Av og til blir jeg jo da imponert over mannen og. Han skulle sjekke mulighetene for et lite hull til oppbevaring, han skal hente paller til meg, pusse og beise må jeg kanskje gjøre selv, men han skrur dem sammen og monterer dem etter min oppskrift :)
Så da er det bare å fikse puter og madrasser, tepper, lys og lykter, solseil og terrassevarmer så har jeg fått et marrokkansk hjørne! Åååå tenke seg å kose seg der med gode venner varme sommerkvelder? Eller bare ligge der i solen og nyte en bok (ja jeg vet jeg har små barn, og bok på dagtid er like sannsynlig som... ja ett eller annet usannsynlig.) Men kan jo drømme da.


Tenk å ha sånn overbygg da? Lånt bilde av blogger.

Og det beste av alt er at når mor i huset får en ide, så går det plutselig fort i svingene (eller egentlig går det kanskje bare fort i svingene når mannen er enig i ideene... For forrige sommer med utbygging og sånn, det har jo ikke skjedd enda...) Ja ja... samma! Ihvertfall blir det pallesofa til påske!


Skal man ha marrokkansk terrasse, MÅ jeg ha sånne lykter ;)

I <3 it!

Og for dem som syns det er lite blogging fra meg om dagen, så beklager jeg det... Men ny jobb, utdanning, tidsklemme og alt det der så strekker rett og slett ikke døgnet til.
Men satser på bedre dager :)
(Idag har jeg, by the way, lært om MAKROØKONOMI! Hvis du syns det høres kjedelig ut, så har du helt rett!)

Stor klem

4 kommentarer:

  1. Lekker ide da :-)
    Er så mye flott man kan gjøre, men når det regner hele sommer'n så blir alle ideene mine bortkasta føler jeg:-(

    SvarSlett
  2. Genial idé. Låne den ideen kanskje :-)

    SvarSlett
  3. Genial idé. Låne den ideen kanskje :-)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Ønsker deg en fin torsdag :)
    Vil du vinne et gavekort på 300 kr fra Solstrand Interiør kan du
    prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett