lørdag 7. april 2012

Ny favorittplass ute - pallesofaen er ferdig!

Hva er vel terrassen uten en skikkelig god stor sofa?


 Da var pallesofaen på plass!
Og det har allerede blitt familiens favorittplass.

 Til min store fornøyelse ble det nytt bord på meg også.
Utrolig hva den mannen får til om han bare vil ;)
En liten ende er uten puter og madrass, og fungerer som sidebord.

Her er vår oppskrift på pallesofa:
8 europaller som er skrudd to og to oppå hverandre, tatt noen planer fra den underste pallen for å få tett toppplate. Pusset og vasket.
Beiset med Eggeskall-hvitt. (dette fordi det var det vi hadde liggende)
Tatt to madrasser som er trukket med stoff etter ønske
Fylt sofaen med puter, pledd og skinn etter ønske.

Voila!

Vet ihvertfall hvor vi kommer til å tilbringe våren og sommeren

(vet at jeg tidligere fantaserte om marrokansk hjørne, og min mor sponset meg med masse arabiske pledd og puter. Men tror det ble bedre med litt mer Tonjesk-stil (dvs litt av hvert av det jeg hadde liggende), men dette er jo enkelt å endre ved behov.)

Klem Tonje

3 kommentarer:

  1. Kjempekult :)
    Har laget koseseng av det før.

    SvarSlett
  2. Knallkoslig=)
    Har du tak over eller bærer du alt av tepper osv ut og inn?

    SvarSlett
  3. Foreløpig bæres det, men skal komme en hjemmelaget putekasse og solseil.

    SvarSlett