søndag 3. juli 2011

Fjonge sko...i skapet!

I "gamle dager" bodde samboer og jeg i Oslo.
 Alle pengene gikk til resturantbesøk, kino, vin, trening, reiser og shopping av klær og sko.
Husker min beste venninne fløy på loppemarked og interiørbutikker, og jeg skjønte ikke vitsen.
 Vi bodde jo bare i huset... Og det vi hadde fra IKEA var jo bra nok i massevis. Jeg savnet ingenting og manglet ingenting. Tenkte kun på meg og mitt og dagen idag.

 Hva skjedde på bare noen få år??


Ja "gamle dager " er nemlig ikke så mange år siden, det er bare at det føles som en hel tidsalder siden.
 Her sitter jeg med hus på landet, to barn, to biler, hage. Pengene går til stæsj til huset, ting til barna og regninger (føles det som).

Jeg blir lei meg når jeg finner "nydelige" oppussbare ting på finn.no, som jeg ikke har plass til i huset.
Jeg kan sitte i timesvis på kveldstid og lese vakre interiørblogger og planlegge neste oppussingsprosjekt. Mine høyhælte skovenner (og dem er det mange av) står pent i skapet, og blir alltid nedstemt da det er mer PRAKTISK med lave hæler. (jeg skjønner nesten ikke hva jeg selv skriver...HÆÆÆ?)

Mine fire millioner vesker som tidligere ble skiftet ut etter antrekk og sko, ligger i en diger sekk i kjelleren, siden stelleveska er med overalt.
 Eksotiske ferier er byttet ut med barnevennlige og "trygge" feriemål.


Lurer på om folk som kjente "gamle meg" hadde kjent meg igjen jeg?
Utseendemessig er det vel ikke sååå annerledes, men livet er snudd helt opp ned. Om noen hadde sagt det til "gamle meg" at dette var livet mitt om noen få år, hadde jeg ledd høyt og nektet plent.

Og her sitter jeg da... Og tar bilde av skoene mine.. Istedet for å svinse rundt med dem på...


Men jeg klager egentlig ikke.
 Jeg liker livet mitt.
 Savner mitt gamle liv innimellom.
 Men gi meg barnefri en helg, som mannen og jeg kan reise bort en tur eller en tur ut med jentegjengen, med høye hæler og matchende veske, så har jeg fått min dose egoliv for en god stund, og da  lengter jeg  tilbake til barna, huset og landet.



Måtte finne frem et par av skoene fra bakerst i skapet. Blir de ikke brukt så skal de ihvertfall bli tatt bilde av. Og jeg lover dere, skjønne små sko, en dag... en dag skal dere igjen få svinse nedover gatene med matchende veske til. (og dette er vel bare en brøkdel av mine høyhælte undersåtter)





Noen som kjenner seg igjen?


Søndagsklem fra Tonje



7 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen ja.... Veskebudsjettet er overført til diverse andre budsjett.... hihi!
    Men av og til slår jeg til med en riktig shoppingrunde og da er jeg igrunnen fornøyd:)
    Ha en deilig kveld!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  2. hehe ja måtte le litt, har også tatt vare på sånne "gamle" klenodier fra før i tiden, da klær, klær sminke, vesker og sko betød aller mest her i verden. Artig innlegg dette :)
    ha en fin kveld
    klem Tone

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg;-)
    Og kjenner meg veldig igjen i noe av det du skriver...
    Og holder med en helg borte fra barna ja.
    Å så vi har forandret oss på få år!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Kjenner meg godt igjen. Men etterhvert blir barna større og det blir lettere å få alenetid. Spar på alle skoa - su får sikkert brukt de igjen :-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige sko! =D

    Jovisst kjenner jeg det igjen, men siden jeg startet tidlig og nå har store barn, er skoene på vei ut av skapet igjen. Spar på de, for den dagen kommer raskere enn du aner. Ta vare på øyeblikkene med flate sko og barndomslykke, og sørg for å få en helgedag i ny og ne som gjør godt. :)

    SvarSlett
  6. Takk for koselige meldinger! Nei skoene kastes ikke. Har jo lovet dem at de skal luftes en gang i fremtiden :)

    SvarSlett
  7. Ja her er det nok mange av oss som kjenner seg igjen :) Herlig innlegg!
    Sånn er livet bare.. Nå er mine barn så store at jeg fint kunne funnet frem de høye hælene igjen, men velger da altså helse sko :):)
    Ha det fint da!
    klem Laila

    SvarSlett