lørdag 19. mars 2011

Kaffe latte takk!

 Jeg har (ved flere anledninger) skryti av min fine kaffemaskin som jeg fikk av mannen for noen år siden. Den er av merket Saeco X-small (selv om den er ikke særlig liten egentlig) Men kaffen, den er nydelig den. Så koooser meg med en stor kopp hver morgen.
Etter min mening må det være hele bønner for å lage den beste kaffen. Smaker så fersk og god. Kaffe og te boksene fra Perfect Home er fin oppbevaring av kaffebønnene. (drikker jo ikke særlig mye te, så kaffebønner i begge to)
Og her er vidunderet :) Rød og fin og med hedersplass på kjøkkenbenken. Jeg spør alltid mannen om det er plass til kaffemaskinen når vi skal på hyttetur og annet. Og med en skokk med unger, vogner, senger og diverse - det er alltid plass til kaffemaskinen.

Han vet vel at den redder morgenen uansett vær og søvnløse netter. En kopp kaffe latte er min luksus i hverdagen og gjør livet straks litt bedre.

2 kommentarer:

  1. Så deilig med kaffemaskin, ønsker en selv som kverner bønner - men synes de er litt dyre.
    Men, jeg kan jo ønske meg :)
    Elsker kaffe selv, og moccamasteren her i huset går hver morgen og ettermiddag.
    Kaffe gjør at min morgen også blir bra, etter sønløse netter :) (har blitt mange av dem i det siste)

    Ha en fin helg, og nyyyt kaffe latten din!:)

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  2. Vannet som du bruker til kaffen er også viktig! Det skal være godt å drikke (dårlig vann gir dårlig kaffe), og ph-verdien påvirker hva du får ut av kaffen...
    Husk å røre kaffen litt før du drikker den!

    SvarSlett