søndag 24. april 2011

Det er deilig å være norsk i Danmark

Ja det er det faktisk. Kommer hjem fra påskeferie i Vigsø i Danmark. Hytteferie inkl badeland, heeelt perfekt for en badeglad 2-åring (og badeglade foreldre). Fant ut jeg var blitt voksen da, og det er jo en skremmende oppdagelse...

Når skjedde det at JEG:
- nyter hytteliv med masse trauste dansker der man selvsagt hilser på alle og snakker med dem med jevngamle barn
- koser meg med kaffe i solveggen mens ungene lekte med biler under beina på meg
-  foretrekker middager hjemme for det er mest praktisk for slitne unger
- ikke fikk sett en eneste episode av påskekrimen for etter et lite glass rødvin var mor klar for sengen etter     mye frisk luft.
- har kommet hjem og har BARE shoppet til barna (DET var litt urutinert...)
- syns piknik i en vakker liten dansk park med mann og barn ga ekte lykkefølelse

Men det er faktisk heeelt greit å ha blitt voksen. Påske på fjellet med ski hele dagen og fest hele natten høres faktisk ganske slitsomt ut ;)

Håper alle lesere har hatt en fin påske, på den ene eller andre måten!

1 kommentar:

  1. Jeg digger Danmark! Alt er så enkelt og greit der liksom! Koselige folk, og koselige hus... Var der i sommer, koste oss masse, selv om været ikke var helt på topp :-)

    Odd Molly-jakka di var forresten nydelig!

    Ha en fin dag!!

    SvarSlett