tirsdag 26. juli 2011

Ting går i arv

Etter en først en veldig trist men fin begravelse på fredag, for så komme hjem og sjokkert se terrorbildene fra Oslo og Utøya, føler jeg at jeg har gått helt i koma hele helgen og disse dagene.
 Nesten deilig å ha to små som ikke skjønner noe av alt dette, men som trenger meg slik at man får pauser fra alle tvsendingene. Men så stolt jeg er av å være norsk i en tid som dette.
Rosetoget i Oslo igår er det vakreste og mest rørende jeg har sett noensinne!

Idag har jeg vært i Mossi sitt hjem og tatt hjem ting vi har arvet. Gamle mennesker har så utrolig mange vakre ting, og skapene mine er fylt opp med nydelige gamle ting.
 Jeg lurte først litt på om man skulle lage blogginnlegg om "skattene" uten å virke som en slags gravrøver, men så fant jeg ut at disse vakre tingene vi har fått og som har fått hedersplass hos oss skal vises frem.
De står som et fint minne av et fint menneske.

 Lysestaker i sølv, sukkerbøsse i krystall og et lite sølv/krystallfat. (sjekk førsteklassebildet av skjønne samboeren som vi også fikk.)



 Sjenken har blitt veldig sølv og krystall. Det er litt uvant, så tingene blir sikkert flyttet hit og dit før jeg blir fornøyd.
 Tallerkenhylla har også blitt fylt med gamle fat og mugger.
 Nydelig sausnebb
Også fant jeg dette skjønne forkleet. Var det ikke herlige farger? Kanskje jeg blir en god kokk jeg og om jeg bruker det? Håpe håpe!

I tillegg fikk vi et gammelt hjørneskap som skal pusses opp og et gedigent bilde (som jeg har tenkt å sjekke blogger her på hva jeg kan gjøre med. Er rammen som er fin, så tenkt å fjerne selve bildet.
Så har du tips blir jeg glad)

Rart å ha masse ting etter en dame som ikke lever lenger, men livet må gå videre og vi må ta vare på minnene.

Ta vare på dere selv!

Varme klemmer fra Tonje

1 kommentar:

  1. ...fant bloggen din inne hos Lille Pippi!
    Nå skal jeg skrolle meg nedover her :)

    Fin dag til deg

    -Ida Susanne

    SvarSlett