tirsdag 10. mai 2011

Hater orm!

Denne dama har begynt å jogge! (ja da fikk jeg sagt det og ;) ) Jeg har en mann som er flink til å pushe meg ut på trening, noe jeg haaaater før treninga og ELSKER etterpå, når jeg kroer meg i sofaen med god samvittighet!

Men idag, på med løpesko, iphone med løpemusikken var på, sola skinte og alt lå til rette for en "fin" tur. Så dukker det opp en av disse....
FYTTI RAKKERN!!!
Jeg får helt panikk av ormer og vet ikke helt om det er best å rygge, vente til den har passert eller bare løpe/hoppe over den. (Det siste turte jeg ihvertfall ikke i tilfelle den hoppet på meg)
Da jeg endelig kom forbi den, fått pusten igjen og klar for å ikke la dette ødelegge turen min, tror du ikke det kom ENDA en a??

Da måtte jeg ringe samboer for å få litt psykisk støtte. Var nemlig veldig i tvil om det var verdt å ofre livet for en stakkar joggetur? Men vi ble enige om at de tok nok ikke livet av meg, så jeg fortsatte.

Resten av turen kunne det stått blottere, elger, folk og fe langs veien uten at jeg har sett dem. Nistirret i bakken etter orm, og fikk helangst hver gang jeg så en pinne som så litt ormete ut.
Kom meg igjennom løypa greit (faktisk gikk selve løpinga bedre enn ellers, sikkert fordi jeg glemte å tenke på hvor slitsomt det var)

Men da jeg kom tilbake til sykkelen, lå den feiteste ekleste utgaven av sorten og ventet på meg. Holdt på å begynne å grine jeg! Og ikke ville den flytte seg heller.

ÆSJ! Jeg haaaaater orm!


(jeg har IKKE tatt bildene selv, lånt fra nettet)

2 kommentarer:

  1. Men i jøssenavn da, hvor er det du jogger? Inne i Zoologisk hage?? Hehe! Godt gjort å få møtt på så mange orm på en tur må jeg si! Ekkelt!

    Håper neste joggetur går bedre - om ikke annet så blir du sikkert fortere sprekere da, hvis du må løpe fra orm hele tiden ;-)

    Ha en deilig kveld, kjære du!

    SvarSlett
  2. Heheh ja det kan du si Lillekatt! Føltes som jeg var med i skrekkfilm egentlig.

    Ha en nydelig kveld du også!

    SvarSlett