torsdag 16. juni 2011

Nytt vs gammelt?

Jeg er av typen som kjører brett om vinteren i god gammel skibukse og anorakk, skituren gåes i det beste jeg finner etter været (som IKKE er ettersittende og fargesprakende), sykkelturene i gulrutete shorts og tskjorte osv...
Jeg LER av alle som ser ut som de sykler Tour de France eller skal være med på VM på ski samtidig som Brelett-reklame-dama sykler syngende forbi eller bestefar på 80 på treski passerer.



Jeg forstår rett og slett ikke vitsen. Man skal jo ikke vinne noen viktig konkurranse? Man skal bare ut og trene kroppen. Dessverre har jeg en mann som er heeelt motsatt av meg. Her snakker vi topp utstyr uansett gren, og selv om idretten max utøves en gang pr år.
Jeg ler for meg selv når han drar på seg kondomdrakta (med tusen diverse reklametekster på ...som han har måtte betale i dyre dommer for), pulsbelte, pulsklokke, hjelm, fjorten drikkeflasker og you name it for kveldens sykkeltur. Han blir oppgitt, og sier jeg er teit som ikke skjønner greia.
Og det er jeg nok...

Jeg har nemlig en sykkel jeg fikk av pappaen min for sikkert ti år siden, hvis ikke mer.
 Har fått påbud om hjelm, men jeg kjører da med store diva-solbriller for å veie opp mot den spreke hjelmen. Har også sykkelbukse på for setet er sinnsykt vondt etter to minutter, men har en annen bukse/shorts på utsiden da, så ingen ser sykkelbuksa. Sykkelen bråker en god del, men det er bare fint for da hører folk at jeg kommer og jeg slipper plinge på dem.
 Aller helst vil jeg sykle med kurv med blomster i foran også, bare for å fortelle alle at jeg
 "er bare ute og sykler og tror ikke at jeg er noe flink".



Men nå er disse dager forbi....

Den gamle sykkelen er visstnok ikke trygg lenger (tror egentlig det bare er noe han sier for han er flau over meg og retrosykkelen min), og mannen har vært ute og kjøpt sykkel til meg.
Vi snakker hybrid, med 97 gir (eller no), og en hel del andre fordeler jeg allerede har glemt. Jeg NEKTET sykkelsko og å sitte fastbundet til pedalene, det får være måte på. Har til og med fått sykkelskjorte (eller hva det heter) som MATCHER sykkelen. (uten reklame da, for det har mannen forstått at jeg nekter etter å ha blitt mobbet en årrekke for sine).

Så fra å ha vært Brelett-dama som passerer disse "proff"-syklistene mens jeg traller på en sang, skal jeg nå pese rundt og se ut som jeg enten har mistet feltet eller nettopp har tatt et rykk så hovedfeltet kommer pesende bak. Riktignok i gul rutete shorts og store retrobriller da...



Hva skjedde med å ta vare på det gamle og nostalgiske? Gjenbruk og spare miljøet?
Hva blir det neste?

Dagens hjertesukk.

(Og for ordens skyld, er glad i mannen som kjøpte gave til meg! Så mener ikke være utakknemlig sur bitch. Men en bukett blomster hadde funka det og ;)  )



Pssst: Meld deg på Blogglotteriet mitt om du ikke allerede har gjort det!



(Bildene er lånt fra nettet)



4 kommentarer:

  1. Hei skjønne deg! Tusen takk for gratulasjon på min bursdag! Satt kjempepris på det altså! Stor klem fra Cecilie! PS; ønsker meg veldig en brelettsykkel med kurv foran, itilfelle du ikke vet hvor du skal gjøre av sykkelen ; )

    SvarSlett
  2. Hihi, nå måtte jeg humre litt! Synes nå brelett-dama sykkelen hørtes mest sjarmerende ut, for er det noe jeg ikke takler er hele den tour de france greia. MEN skal man frem så er det vel samme hva man sitter på så lenge en selv er fornøyd.
    Morsomt å høre at du kanskje tar deg en tur innom. Hadde vært super koselig, når du ikke bor så langt unna til og med ;).
    Klem Madelén

    SvarSlett
  3. Hehe, jaja
    Da blir vel min sykkel snart kondemert.
    Min sykkel er jo akkurat den samme som du fikk av pappa for 10 år siden. Jeg har min ennå...

    Kanskje jeg trenger ny

    SvarSlett
  4. Hihi :D Du skriver godt, og jeg flirer godt for meg selv her jeg sitter :) Grattis med ny sykkel by the way ;D

    SvarSlett