søndag 9. oktober 2011

Når nettene blir lange, og kulda setter inn...



Mannen og jeg er litt trege i avtrekkeren når det kommer til hus og hage, dvs sånne MÅ-ting.
 Strengt tatt er vel ikke huset ferdigmalt enda, selv om vi begynte i mai, et gjerde vi har planlagt står og blir aldri satt opp, garasjen er full av ting så bilene ikke får plass osv osv osv.

MEN når vi først setter igang, kan vi være skikkelig effektive. Og idag har vært en sånn dag.
Hekken ble halvert (nå kommer vel noen å sier at man kan ikke gjøre det på høsten for da ødelegger vi alt... men vi har gjort det ihvertfall)og nå har vi faktisk utsikt!! Helt skjønt! Takk til mannen for denne jobben. Men alt som har med motorsag å gjøre eller andre lignende duppeditter, tror jeg ikke han kaller jobb.
Blomstene er klipt ned og satt i vinterdvale eller kastet i søpla. Dette har jeg lest at skal gå an, og at plantene lever igjen til våren. Jeg tror det jo ikke før jeg ser det, men verdt forsøket.
 Bedene er luket og dekt med granbar. Dette har jeg nemlig sett noen gjøre...og vi hadde masse hekk vi kunne bruke, plenen raket for blader (myyye vits med alt regnet og vinden som kom litt senere), veden er bært og stablet. Og vi begynner å bli klar for lange netter og kulda:)


Så kom regnet, og vi trakk inn, fyrte i peisen, tente stearinlys og lagde vafler. Ungene syns det var en toppers dag. Fikk "hjelpe" til ute først, så kooose oss inne etterpå.
(innrømmer at det er ikke ofte det er vafler her i huset. Måtte bare le av bonussønnen på 5 sin kommentar: "slettes ikke verst Tonje". Vet ikke helt om det er kompliment eller ikke. Men men ...
 Nå sitter jeg her med så god samvittighet. Deilig å endelig kunne krysse av en god del punkter på To-Do-lista. Nå kan kulda bare komme, vi er klare :)

(ikke snø da... for har ikke skiftet dekk enda...)


Klem

1 kommentar:

  1. Så flinke!
    Ser veldig godt ut med vafler...
    Klem

    SvarSlett