mandag 19. desember 2011

En oppfordring...

I år kommer vi til å bruke over 14 MILLIARDER kroner på julegaver (Kilde).
Det er helt syyykt mye penger det! Og det er bare på gavene.
I tillegg kommer det julepynt, julemat, juleklær og andre ting vi "trenger" i denne tiden.

Foto: En mor og hennes lille datter har blitt tvunget på flukt i Somalia. Bildet er fra Hargeissa, 2011. Flyktninghjelpen/Christian Jepsen

Da jeg satt og så på Artistgallaen på lørdag, kjente jeg en liten bismak i munn.
 Vi har det fader meg bra her i landet. Tenk om vi ETT år kunne droppe julegavene til hverandre, og heller bruke tiden sammen med de vi har rundt oss.
 Tenk om vi kunne gitt 14 milliarder kr i julegave til de som ikke har noen verdens ting!

Foto: Flyktninghjelpen


Flyktningehjelpen ønsker seg nye faddere, og i en tid som dette oppforderer jeg alle til å tenke seg om om man ikke har litt til overs for å hjelpe mennesker som dessverre ikke ble født i dette fine landet.
Vi interiørdamer som bare "må" ha nytt stæsj, selv om boder, hyller og skap tyder på at vi har mer enn nok, kanskje vi kan starte en ny trend?
En faddertrend?

Foto: Flyktninghjelpen

Jeg melder meg ihvertfall inn. Blir du med i gjengen?

link til - Flyktninghjelpen
link til - Plan
Det finnes en rekke andre fadderordninger også, finn en som passer for deg. Men bli med å hjelpe :)

Om du vil, så link til innlegget på din blogg eller lag din egen oppfordring hos deg.


( er du allerede fadder kanskje?)

Bildene er lånt fra www.flyktninghjelpen.no




Klem

1 kommentar:

  1. Fantastisk innlegg!
    Så herlig med litt engasjement:)

    Klem Gitte

    SvarSlett